Blogger Backgrounds

Monday, February 14, 2011

kerinduan

aku rndu seraut wajah itu,
aku ingin ia tros mnjadi mlik ku,
agar bisa aku tatap,
agar bisa aku sentuh..

aku rindu setulus sentuhanmu,
yang dulu sering membelai rambut ku,
sentuhan yang sering mendamai kan jiwa ku..

aku rndu lunak suara merdu mu itu,
yang dulu sering mengungkapkan kan ucapan cinta,
yang tidak pernah lekang memanggil ku syang,

aku rndu secebis kasih dari mu,
bkn ku pengemis cnte,
tp..
ku hny insan yang tidak bisa lary dari kenyataan
yang aku msh mncintai dri mu..

sungguh..
pernah aq menepis smue rse ini,
nmun ia tros mekar dsni..
ap itu slh??
maaf kan aku kasih..
andai smua rse ini menganggu tdow mu..
menggangu perasaan mu..

tp..
sedar larh ksih..
kebhgian mu sbhgian dr idop  ku,
bkn ku ingn menangih ksh mu..
tp,ini hny sekadar luahan,
aty y t'luka..
moga kau berbahagia
.........................



******

duka yang syahdu melewati

bersua demi meragut jiwa sunyi
mengundang air mata sepi
yang tak tertahankan lagi
bukan rindu, tapi amarah bisa

aduhai hati yang melati kasih ku
kenapa menyeksakan...
kenapa menggusarkan...
kenapa mengguriskan..
sendiri juga aku terdampar
di ruangan balik kalbu sendiri


aku tak mahu tangis..
kerna ia menyeksakan



aku tak mahu duka..
kerna ia menyedihkan


aku tak mahu ingatan..
kerna ia membunuh ku


duhai alam
tepiskan duka ini
longgarkan kusut ini
biar aku bernafas tenang
kembali tersenyum riang



pulanglah duka
tiada sakti pada mu..


No comments:

Post a Comment